Svar på fråga!

-
Svar på fråga: Hur reagerade Matilda när hon vann resan till London?
-

Hej! Jag är Matildas kompis Amanda som nu tänkte berätta för er hur Matilda reagerade när hon vann resan till London!
Matilda var hemma hos sin syster och klockan var 15.20 då jag ringde henne och bad henne om hon kunde gå och möta mig för jag kom från skolan. Då sa Matilda att det var en tävling som skulle utses klockan 15.30. Jag hade inte hört talas om den här tävlingen innan så jag förstod verkligen inte vad hon snackade om. Det slutade med att Matilda gick och mötte mig endå. Hon sa att hon endå inte skulle vinna den där tävlingen så vad spelar det för roll. Vi var hemma hos hennes igen någon minut efter att tävlingen hade utses då Matilda gick och satte sig vid datorn. Då sa jag till henne.
- Ska du inte kolla vem som vann tävlingen endå?
Matilda svarade att det endå inte var någon idé. Hon ville inte se besvikelsen eftersom att hon var helt säker på att hon inte hade vunnit.
Jag vet ju om att Matilda är Sveriges största fan av One Direction eftersom att hon snackar om dom dag ut och dag in! ;) Haha! Så jag sa till henne att hon kanske har vunnit en poster eller något liknande. Helt plötsligt blippar det upp på hennes facebook. "Grattis". Då trodde Matilda att hon hade vunnit en poster. Sedan fick hon ett inlägg till i hennes logg som det stod "Grattis!!!!! Får jag åka med???"
Matildas tappade ansiktet och skrek till mig:
Amandaaaaa!!! Jag tror att jag har vunnit något!!!!!!
Då frågade jag vadå???
Då klickade Matilda upp sidan där vinnarna skulle utses, och där stod det Matilda Engström som hade vunnit resan till London.
Där efter flippade hon ur. Det kom upp inlägg på inlägg i hennes logg med massor gratulationer! Klockan var inte mer är 15.35 då Matilda precis hade förstått att hon hade vunnit. Eller jag kan inte påstå att hon förstod att hon hade vunnit den här resan förrän hon var i London.
-
Matildas reaktion vid det här tillfället var helt obeskrivligt. Hon sprang runt i lägenheten och skrek. Jag kramade henne hårt av lycka och hennes tårar bara sprutade. Matilda tappade andan för att hon var så FRUKTANSVÄRT glad. Det jag fokuserade mest på var Matilda och alla hennes 1000 grattis på facebook. Jag var rädd att hon skulle dö! Haha.
Matilda ringde till hennes familj och berättade att hon hade vunnit resan, så gott det gick. Hon kunde knappt prata. Matilda hällde kokande kaffe på sin tunga (fråga mig inte varför hon gjorde det men hon trodde inte att hon levde påstod hon) hon bad mig nypa i hennes arm. Hon käkade till och med upp ett HELT glasspaket omedvetet! Hon trodde att allt var en dröm! Jag var tvungen att förklara för henne att det här var på riktigt ett antal gånger!
-
Ja, det här är väl en kort story om de första minutrarna den dagen Matilda vann resan till London! Jag har nog aldrig varit mer glad över en vän i hela mitt liv. Allt hon drömt om, hon var så värd det här <3 Min bästa vän, världens bästa vän.
-


Matilda och Jag.
Du är det bästa i mitt liv.

Kommentarer
Hanna :*

omg, låter som en dröm också!

söta ni är :)



Blogg: http://fanbyharrystyles.blogg.se/
2012-02-09 @ 22:42:03
Therese

hahaha aww va rolig o slt hon va/e haha käka upp ett helt glasspsket xd



hon va ssåååå värd det!!!<3



Blogg: http://theresefabienne.blogg.se/
2012-02-09 @ 22:44:12
Anonym

Varför är Matilda så jävla skön???????



2012-02-10 @ 14:44:39
Anonym

Bara av att läsa detta så blir man så himla glad för Matildas skull! :)



2012-02-10 @ 16:12:24
Linnea

ååååååååhhhh ni verkar vara dem bästa kompisarna på jorden!!!!!!!! Hur blev ni så bra kompisar? :D <33



2012-02-10 @ 17:05:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback